Volkswagen i uppdaterad varumärkesdesign

Volkswagen i uppdaterad varumärkesdesign

Inför bilsalongen i Frankfurt som hölls för knappt en månad sedan, offentliggjorde Volkswagen en helt ny varumärkesdesign. Bilmärket har bland annat uppdaterat sin logotyp till en mer modern, avskalad och genuin variant. Även den manliga röst som  presenterat Volkswagens bilar i flera decennier, är nu utbytt till en kvinnas trygga röst på praktiskt taget alla marknader. 

 

Vi går alltså en ny era till mötes och det på många sätt. Framför allt en framtid där Volkswagen är mer elektrisk, ännu mer uppkopplad och koldioxidneutral.

 

Volkswagens nya varumärkesdesign är en av världens största omprofileringskampanjer. Den omfattar både person- och transportbilar och bland annat ska över 70 000 logotyper bytas ut. Till sommaren år 2020 beräknas detta dock vara helt klart.

 

Vill du läsa mer? Klicka här

Jag är intresserad

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med vår integritetspolicy

Kontaktpersoner

Nordemans Bil Örnsköldsvik

Fredrik Branthsson
Märkesansvarig - Volkswagen
Tel: 0660-visa telnr
Mob: 0660-visa mobnr
fredrik.branthsson [at] nordemansbil.se